torsdag, maj 31, 2012

Pervers böjelse

Jag vill VARNA väldigt känsliga läsare för att det här inlägget är något äckligare (men inte så farligt) än vad det brukar vara.

Under de senaste åren har jag upptäckt att jag dras till gojs i olika former. Ett orensat duschavlopp ger lite extra "glow" på vardagen och det youtube-klipp som jag lätt sett flest gånger är Two girls and one cyst (jag har dock aldrig velat se 2 girls 1 cup som Two girls and one cyst travesterar. Det känns bara sjukt, punkt slut).

Jag har funderat lite på hur det kan komma sig att man kan fascineras av något så äckligt (för det tycker jag egentligen att det är). Jag vet att min syster är lika inne på sånt här som jag (hon har dessutom tagit det ett steg längre och utbildat sig till sjuksköterska) så jag är inte helt ensam i världen med den här böjelsen. Kan det vara något genetiskt kanske? Måste höra med mamma och pappa hur deras förhållanden till duschavlopp är...

Jag tror att hela grejen har att göra med att det är känslan av att bli av med något som inte hör hemma, eller som besudlar på något sätt. I helgen rensade jag min lilla odlingslott och för varje j*vla tistel som jag drog upp så kändes det mer och mer som en återerövring. Ogräset hade invaderat mitt land och jag tog minsann hand om inkräktarna (i ungefär fem timmar pågick slaget). Likadant är det när man använder tandtråd (vilket i min mun är något som sker väldigt sporadiskt)och man riktigt ser på tråden hur det sitter små klumpar på den (jag borde verkligen tandtråda oftare...). Då infinner sig känslan av seger. Jag är renad! Den här teorin tycker jag stödjs väldigt bra av det faktum att jag vägrat titta på 2 girls 1 cup som ju inte direkt verkar handla om att göra sig av med saker som inte hör hemma i kroppen, utan snarare tvärtom.. (för er som inte vet vad 2 girls 1 cup är så föreslår jag att ni googlar om ni är nyfikna för det är alldeles för vidrigt för att jag ska berätta om det här).

Jag ser framför mig att jag kommer att bli hembjuden på fika/lunch/middag till väldigt många vänner och bekanta nu när jag kommit ut ur gojsfascinationsgaderoben. Ge mig ett par gula plasthandskar, såpa och en diskborste så ska jag visa vad ditt duschavlopp döljer. (OBS, middag först!).

4 kommentarer:

  1. ha ha ha ha tror det är ett släktdrag, även här infinner sig ett slagst eufori när det börjar visa tecken på stopp i avloppet;) Så troligtvis ligger denna böjelse på din mors sida;)

    Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Jag vet att mamma också gillar att klippa naglar på gamlingar och rensa öron. Kan ju bara meddela att jag rensar mitt avlopp UTAN gula plasthandskar! Jag kör all natural ;)! Plus att jag har fått hedersuppdraget att rensa min sambos öron med! Hade det inte varit för mig hade han fått vaxproppar utan dess like!

    SvaraRadera
  3. Jag har också gojsfascination. Passar väldigt bra vid duschavloppsrensning när jag fäller som en hund.
    Och jag måste faktiskt påminna dig om hur du och jag försökte oss på "Two girls one cup" en gång för några år sedan men lyckades bara se ca 20 sekunder. Fast det kanske du har förträngt, själv kan jag fortfarande få kväljningar när jag tänker på det.
    //Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Frida det måste ha varit med någon annan. Jag har aldrig sett någonting av Two girls... Det är jag typ 100 % säker på!

      Radera