lördag, juni 23, 2012

Att ta med sig när man åker till England

Tänkte dela med mig lite av min nyförvärvade vishet när det kommer till vad man ska ha med sig när man åker till England.

Ett paraply ("a brolly") - I England regnar det. Mest hela tiden om jag förstått lokalbefolkningen rätt. Om du skulle glömma ditt paraply är det i och för sig ingen katastrof då de verkar vara ganska lätta att få tag på. Jag köpte mitt på apoteket men jag såg att även skomakaren saluförde paraplyn. Bonustips: Gummistövlar (de tar plats i bagaget men jag kommer att vara evigt tacksam att jag packade ner dem).

Varma kläder - Om du åker till England i juni, packa som om du skulle semestra i Sverige i oktober. Det är kallt. Askallt.

Inomhustofflor ("slippers") - Det är inte bara kallt utomhus här i England. De verkar heller inte ha förstått hur man värmer upp sina hus. Jag köpte ett par tofflor efter två dagar och det är än så länge mitt livs bästa investering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar