lördag, maj 05, 2012

Proffsbloggarnas bloggstress

Ibland när jag funderar över vad nästa blogginlägg ska handla om så slår det mig hur ointressant mitt liv för det mesta är. Jag pluggar, jag tränar, äter, träffar lite polare, pratar med mina zucchiniplantor och ser på serier med min pojkvän. Inte mycket bloggmaterial där. Som tur är för läsarna handlar inte den här bloggen sådär jättemycket om vad jag "gjort idag", men jag förundras över de (med tusentals läsare varje dag) som har bloggar som handlar om just vad det är de gör på dagarna. Känner de sig inte sjukt stressade över att alltid göra något intressant och spännande? Och att allt dessutom måste se så himla perfekt ut. Tänk er att försöka leva i ett hemma-hos-reportage 24-7. Tröttsamt!

Igår åt jag och en kompis räkor och drack lite vin och satt och pratade hela kvällen. Och visst hade jag kunnat ta ett litet kort och lägga upp på bloggen, men allvarligt talat, hur piffigt ser det ut med räkor i en platsbunke från IKEA? Nej i proffsbloggarnas värld så ligger räkorna i fina glasskålar och de äts förstås ute på den soliga terassen.

Och det är inte bara hemmet som ska stråla, man själv ska ju också göra det förstås. Visa upp "dagens outfit" med nyfönat hår. Jag tänker inte lägga upp någon bild på min "dagens outfit" denna dag men jag kan berätta för den som är intresserad att jag har gått från mysbyxor till träningskläder och tillbaka till mysbyxor igen denna plugglördag. Och bättre kommer det inte bli. För att inte tala om mitt hår som tagit vägen från morgonruffs via svettlook för att efter duschen ha landat i en fritorkad och ostylad liten hjälm på mitt huvud.

Igår köpte jag för övrigt en hatt. Som jag längtat efter en hatt som passar mig och mitt åttaåringsstora huvud. En dag när jag samlat energi till att kamma mig ska jag sätta på mig den och låta er se hur den ser ut.

1 kommentar:

  1. Jag kan ju meddela att se på serier är inte det enda hon gör med sin pojkvän. Dessutom försöker jag dra med henne på spännande saker som roadracing, men det gillas inte. Tänk vad mycket spännande saker du skulle kunna skriva om då! ;)

    SvaraRadera